2012-12-05

Superhyperpyper food

Mä oon löytäny kaksi superjuttua ja halusin jakaa ne teidän kanssa. Ehkä joku teistäkin innostuu :)

Chia-siemenet
Chia kasvi kasvaa Keski-Amerikassa ja sitä on käytetty ruokana kauemmin ku esim maissia. Siemenet sisältää n.40% kasviöljyjä, proteiinia, kuitua, antioksidantteja, vitamiineja (A,B1,B2,B3,E), kalsiumia, rautaa, magnesiumia, sinkkiä..
Noita siemenii tulis syödä reipas 1rkl päiväs ja mä ainakin laitan noita kasan veteen (esim. 1rkl siemenii, 9rkl vettä) ja ne hyytyy sellaseks geelimäiseks ja sit vaa smoothien tai jugurtin tai minkä sekaan ny ite vaa haluaa. Noi ei maistu oikestaan miltää, eli tosi helppo sekottaa ruuan joukkoon.
Mut kattokaa netistä lisää, jos kiinnostaa.

IMG_7422 IMG_7424


Hampunsiemen (Cannabis sativa)
Siemenet sisältää paljon proteiinia ja kaikki kehon välttämättömat aminohapot(+12muuta aminohappoa), omega-3 ja 6 rasvahappoja jne.
Nääkin siemenet on aika mauttomia, toki pelkästään syödes nois on vähä mullan makua :-D Mut mä käytän noita chia-siementen kans samalla tavalla. Aikusten tulis syödä noita 50-75grammaa päiväs, mä syön sellasen kourallisen.. Ei kyl hajua et paljo siinä sit on, varmaa liian vähä.. Oon myös lukenu jostai et noista sais hyvän makusia paahtamalla(vai mikä se sana nyt onkaan), pitää kokeilla joku päivä!

IMG_7426
IMG_7431

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti